Strona główna | Mapa serwisu | English version
 
Najlepsza stronka o tym samochodzie stworzona przez Dziadka 

 


Najlepsze vizualnie
Galeria > Najlepsze vizualnie

Najlepsze vizualnie
Sierpień 2002 r. Z taśmy montażowej nowej fabryki w Lipsku zjeżdża pierwszy Cayenne: potężny luksusowy SUV. Po czterech latach żmudnych testów auto gotowe było stawić czoło krytyce i udowodnić tysiącom niedowiarków, ile jest warte. Mimo pełnych sceptycyzmu głosów i rozważań, na który bok przekręciłby się w grobie Ferdynand Porsche, gdyby zobaczył, jakie auto firmuje swym nazwiskiem - reakcja rynku jest przychylna. Zakładany poziom produkcji 20 tys. sztuk rocznie niebawem trzeba podwoić. Samochód podoba się, a co najważniejsze - udowadnia, że radzi sobie nie tylko na asfalcie. Przeraża tylko spalanie dochodzące do 30 litrów na setkę. Nawet najtwardsi z twardych miłośników nowego Porsche - a przez cztery lata zebrało się ich ponad 150 tys. - twierdzą, że to lekka przesada. Problemem zajmują się inżynierowie. Po pięciu latach, gdy cztery wersje Porsche (Cayenne, Cayenne S, Cayenne Turbo i Cayenne Turbo S) przechodzą face lifting, poprawione zostają silniki, osiągi i zredukowane spalanie. Benzyny, bo o dieslu w Porsche mowy być nie może. Już prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne bądź... pojawi się wersja hybrydowa (premiera planowana jest na rok 2009).

Zapraszam do obejrzenia "magicznej" fury