Strona główna | Mapa serwisu | English version
 
Najlepsza stronka o tym samochodzie stworzona przez Dziadka 

 


Palenie gumy Przed posterunkiem polici
Filmy > Palenie gumy Przed posterunkiem polici

Palenie gumy Przed posterunkiem polici
Wpisz zawartość strony
 Zaopatrzyć się należy: w conajmniej dwie stalowe felgi, jakieś stare opony, można takich znaleźć dużo w punktach zmiany opon, są darmowe na ogół, i poprosić o ich założenie na felgi. Opony powinny mieć miękki bieżnik - dużo dymu, najlepsze są zimówki oraz opony krajowe. Im więcej bieżnika tym lepiej. Nie nadają się opony sportowe i rajdowe, słabo się dymią. Opony nadmuchać do ciśnienia 3 - 3.5.

2.    Koniecznie należy zadbać o stan układu chłodzącego, palenie gumy to ciężka próba dla silnika i całego układu napędowego. W chłodnicy powinien być płyn a nie woda. Sprawdźcie stan korka do chłodnicy, lub do zbiorniczka wyrównawczego. Musi być nieuszkodzony i być w stanie utrzymać ciśnienie. Można sprawdzić dmuchając przez korek. Jakiekolwiek dziury, wyłamania brzegów korka dyskwalifikują taki korek.       Jeżeli po zagrzaniu silnika węże od wody robią się twarde to znaczy że jest wszystko ok. Nieprzestrzeganie tych zaleceń na ogół kończy się gwałtownym wyrzuceniem wody z silnika, co grozi uszkodzeniem pierścieni, a przy niezauważeniu wygotowania się wody, co się czasami zdarza - zabiciem silnika.       Bardzo dobrym zwyczajem jest posiadanie kompletu węży gumowych - czasami lubią pęknąć, więc jeśli jedziecie na zlot z zamiarem palenia gum to się w takie węże zaopatrzcie. Może byc jeden komplet na kilka aut, w praktyce wystarcza.

(11kB)
3.    Sprawdzamy wentylator chłodnicy - czy się włącza na czas. Dobrze jest pokombinować żeby można było ręcznie blokować wisco lub dorobić ręczny wyłącznik wentylatora elektrycznego - najlepiej włączać przekażnik. Sprawdzamy czy działa ogrzewanie - musi - i czy mamy sprawną dmuchawę.

4.    Zaglądamy pod maskę. Jeśli wykładzina wygłuszająca komorę silnikową odstaje i jest za blisko kolektora wydechowego to prawdopodobnie się zapali. Widziałem już zapalające się kable zapłonowe... Wydech podczas palenia potrafi rozgrzać się do barwy pomarańczowo - żółtej, nawet do końcowego tłumika. Koniecznie należy mieć w pogotowiu sprawną gaśnicę, najlepiej 2kg.

5.    Układ przeniesienia napędu - najbardziej wrażliwym elementem jest tylny most. Sprawdzamy stan oleju, i jeśli mamy most bez blokady dolewamy "militecu", pomaga uniknąć zatarcia. Jeżeli nie ma blokady to na ogół jedno koło kręci się dwa razy prędzej a drugie stoi w miejscu, nie muszę mówić co się wtedy dzieje z mostem. Aby uniknąć jego uszkodzenia lub przedłużyć żywotność - wielu wozi mosty zapasowe i zakłada wymianę - należy robić bączki raz w jedną raz w drugą stron

Zapraszam do obejrzenia "magicznej" fury