Dotychczas Goodyear dostarczał kierowcom, biorącym udział w wyścigach ciężarówek, głównie opony na przednią oś – Regional RHS 315/70R22.5, jednak konstruktorzy poszukiwali bardziej optymalnych rozwiązań. Ich celem było stworzenie opony o zoptymalizowanej konstrukcji, składzie i rzeźbie bieżnika, przystosowanej do wysokich temperatur, prędkości i innych ekstremalnych warunków panujących na torze, przy zachowaniu odpowiedniej charakterystyki zużycia i przyczepności.

„Rajdy samochodowe i wyścigi ciężarówek to dla koncernu Goodyear ważny obszar działalności. Doświadczenia wyniesione z toru wyścigowego są wykorzystywane do ulepszania i opracowania opon drogowych. W ten sposób Goodyear wprowadził wiele innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie konstrukcji, materiałów oraz rzeźby bieżnika" – powiedział Janusz Krupa, Kierownik ds. Produktu, Opony ciężarowe, w firmie Goodyear Dunlop Tires Polska.